Gül'ü Almanlar da taktir etti

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Humboldt Üniversitesi'ndeki bomba ihbarı sonrası konuşma yapma ısrarının Alman yetkililer tarafından da memenuniyetle karşılandığını söyledi.

Güncelleme: 22:52 TSİ 21 Eylül. 2011 Çarşamba
STUTTGART - Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Almanya'ya gerçekleştirdiği resmi ziyareti tamamladı.

Gül, temaslarını izleyen gazetecilerle Stuttgart'taki le Meridien Otel'de düzenlediği sohbet toplantısında, soruları yanıtladı.

Türkiye'de terörle mücadele sürerken bazı Avrupa ülkelerinin teröre destek verdiğinin ifade edilmesi ve bu konunun görüşmelerde gündeme gelip gelmediğinin sorulması üzerine, Humboldt Üniversitesi'ndeki bomba ihbarına değindi.

Cumhurbaşkanı Gül şunları söyledi:
''Tabii ki en önemli konuştuğumuz konulardan birisi de bu. Üstelik Humboldt Üniversitesi'ndeki bu olay olduktan sonra, zaten ben açmadan hep kendileri açtı.

Bu arada şunu da bilmenizi isterim; gerek Cumhurbaşkanı gerek Başbakan hepsi üniversiteyi terk etmemem ve orada ısrarla durup konuşmamı yapmış olmamdan duydukları memnuniyeti ve bunun ne kadar doğru bir iş olduğunu, kendilerinin de bundan mutlu olduklarını söylediler.

Çünkü daha önce herhalde bir Meksika Cumhurbaşkanı da gelmiş, ona da böyle olaylar olmuş ve o konuşmamış, çok üzüntü yaratmış. Orada söylediğim gibi kendilerine de şunu söyledim; 'Ben burada bu şantaja boyun eğseydim, taviz verseydim, bu şantajlar yarın sizin başınıza bela olurdu.

Ben aslında sizin polisinize ve size yardımcı oldum. Ama burada şöyle bir şey ortaya çıktı ki, terörün ne olduğunu anlamanız açısından, Berlin'in ortasında (sen konuşursan biz oraya bomba koyarız) deme cüretini gösteren insanlar memleketinizde, bunlara nasıl davranılacağını ona göre tekrar gözden geçirmeniz gerekir' dedim.''


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More