Sıla ile Röportaj



SILA, “KONUŞMADIĞIMIZ ŞEYLER VAR” İLE MÜZİK MARKETLERDE, “ACISA DA ÖLDÜRMEZ” İLE MÜZİK LİSTELERİNDEKİ YERİNİ KORUYOR. BİR SÜRE ÖNCE EKİBİMİZ, GELİŞMELERİ KONUŞMAK ÜZERE SILA İLE BİR ARADAYDI !

ALBÜM HAZIRLIĞINDA OLDUĞUNUZU DUYUNCA ŞAŞIRANLARDANIZ BİZ DE, ÇÜNKÜ SANKİ DAHA ÇOK TAZEYDİ “İMZA” !

Biliyorsunuz, ikinci albümüm “İmza” 2009’da çıkmıştı. Aslında çok çabuk geçmiş gibi geliyor ve üçüncü albüm çok çabuk gelmiş gibi ama arada 16 ay gibi çok ciddi bir süre var. Gerek klipler, gerek konserler, gerek bir takım programlar ile çok fazla katmerlendiği için herhalde bu birazcık kısa bir süre gibi geldi. Üstelik sadece dinleyiciye, seyirciye değil bana da aynı şekilde. Ne ise, sıvadık biz kolları ve “Konuşmadığımız Şeyler Var”ın şarkılarını bir senede yaptık. Efe ile beraber yaptık şarkıları, yine sözleri ben yazdım. İki tane de konuk oyuncumuz var bu sefer albümde. Bunlardan bir tanesi; Kerem Türkaydın bir tanesi Gözde Kansu. Çok güzel çalışmalar olduğunu düşünüyorum. Çok coşkulu, çok keyifli çalıştık. Heyecanla çalıştık, sarıldık işimize.

KAYIT DENEYİMİNİZ ARTTIKÇA, DEĞİŞİKLİKLER OLDU MU RUTUNİNİZDE ?

Üçüncü albümün diğer albümlerden farkı biraz daha stresli, biraz daha kaygılı olmasıydı. Bilmek biraz fazladan sorumluluk getiriyor. Dolayısı ile acaba iyi olur mu, kıvırabilecek miyiz, becerebilecek miyiz, biraz daha sorumluluğum arttı, nasıl olacak diye bir takım endişeler taşıdık ama sonuç olarak şu an aldığımız duyumlardan son derece hoşnutuz, güzel gidiyor ve şarkılar da sevildi. Ozan Doğulu var albümde. O da iki şarkının aranjörlüğünü yaptı. Diğer şarkıların aranjörlüğün de de yine Efe var. Arzu Aslan kaydetti albümü. Mümkün olduğunca diri bir müzikalitenin peşinde koştuk, sek bir müzikalitenin peşinde koştuk. Başardığımızı düşünüyorum. Sözler ve müzikler geçen senelere oranla daha olgun ve daha diri. Yaşamak ile sabit biliyorsunuz aslında şarkı söylemek ve yazmak. O olgunluğun biraz daha hissedildiğini düşünüyorum bu albümde. Diğer albümlerde bunun daha da katlanacağı aşikar.

“ALAIN DELON” DAKİ YORUMUNUZ VE ŞİMDİ BU ALBÜMDEN SONRA DAHA NET ANLADIK Kİ İÇİNİZDE BİR SÜRÜ SILA VAR ! BU ALBÜMDE AKUSTİK SOUND ÖN PLANDA. SONRASI İÇİN PLANLARINIZ VAR MI ?

Şimdi birinci ve ikinci albümde akustik sazların yanı sıra bir takım elektronik enstrümanlar da kullanmıştık. Genel olarak elektronik müzik yapmadık ama elektronik figürleri her zaman hissettik. Üçüncü albümde bunlardan biraz daha uzaklaştık. Daha akustik sounda hizmet eden bir sound oldu. Zaman içerisinde yaptığınız şarkılar ve ekibinizle beraber soundunuz da oturuyor. Bu öte taraftan aynılaşma gibi algılanabilir ama aslında bununla ilgisi yok, sadece size yakışanı bulmanız ve kendi müziğinizi zamana yayıp oturtmak ile ilgili bir şey. Bu albümde de akustik sounda yüklendik. Benim için canlı şarkı söylemek canlı çalmak çok önemli. Playback benim hiç bir zaman tercih ettiğim bir şey değil. Canlı performanstan çok keyif aldığım ve orkestra arkadaşlarım ile birşeyler yapmayı, canlı konserler çalmayı çok keyifle yaptığımız için biraz daha akustiğe doğru yöneldik ve bu alanda devam edeceğimizi düşünüyoruz.

İLK KLİP “ACISA DA ÖLDÜRMEZ”E GELDİ, BOL SILA’LI BİR KLİP İZLEDİK. DETAYLARINI PAYLAŞALIM İSTERSENİZ... BİR DE, ŞİMDİ SIRADA HANGİ ŞARKINIZ VAR ?

İlk klibimizi, “Acısa Da Öldürmez”e Murat Onbul çekti. Veli Kuzlu görüntü yönetmenliğini yaptı. Aslında çok plan çektik fakat sonrasında, şarkı hikayeli bir şarkı olduğu ve klip senaryosu ile daha da kalabalıklaştırmak istemediğimiz için, sade tek plan çekimleri kullandık. Murat’ın uzun saatler çalışmasını da biraz öteledik gibi oldu ama tek plan ve sade bir kliple şarkının altını daha çok çizerek sunduk sizlere. Çok farklı değil, bir stüdyoda çektik dört duvarın arasında. Çok önemli bir detay; ilk kez bu videomda üşümememdi. Genelde çok saçma sapan ve çok soğuk yerlerde çekeriz ve ben ilk kez bu videomda kapalı mekanda çektiğimiz için üşümedim. Açıkçası üşüyünce daha mı iyi oluyor, onu da düşünmedim değil. “Acısa da Öldürmez” yüksek ihtimal ile biraz daha sizlere hizmet verdikten sonra, ikinci videoyu da devreye sokmak istiyorum. Hangi şarkım olduğunu söylemeyeyim, o da sürpriz olsun.

BU ALBÜMDE DAHA SIK KLİP İZLEYECEĞİZ GİBİ !

İlk albümde, iki video çektik. Keşke daha çok çekseydik, keşke demeyi sevmesem de, geriye dönük keşke dediğim birşeydir. Bunu ben bile söylüyorsam gereçekten çekilmesi gerekirmiş. İkinci albümde beş video çektik. Bu albümde daha çok video çekmek istiyorum çünkü ne yazık ki bence yani ben böyle düşünüyorum, görsel ile çok fazla birleştiği için, yani duyum görsel ile çok fazla birleştiği için ve insanlar çok fazla albüm satın almadıkları için, video çekilen parçalar televizyonlardan daha çok izlenildiği için daha ön plana çıkıyor. Bu albümde birçok şarkıyı kliplendirmek istiyoruz.

AZ KLİP ÇEKTİNİZ AMA ÇOK KONSER VERDİNİZ, BU ALBÜMDE DE DEVAM EDECEK MİSİNİZ KONSER PROJELERİNE?

Albüm çıkınca konserler de başladı malum. Hep beraber eğleceğiz. Bunları benim şahsi web sitemden www.silagencoglu.com.tr ‘den takip edebilirsiniz. Oradan tarihlere ulaşabilirsiniz.

BİR DE DİKKATİMİZİ ALBÜMDEKİ KOD NUMARASI ÇEKTİ, TAM OLARAK NEDİR BU, NASIL KULLANILMASI GEREKİYOR ?

Bu albümde diğer iki albüme nazaran şöyle birşey yaptık. Her albüme bir kod numarası koyduk. Bu kod numarası ile web sitesine üye olup buradan faydalanıyorlar. Albüm sahibi olanlar benim orada yazdığım küçük küçük mesajları görebiliyorlar, kişisel ileti yazabiliyorlar ve ben oradan onlara cevap veriyorum. Kendim yapıyorum ben bunu. Hepsini cevaplandırmaya uğraşıyorum. Bu albüm almaya teşvik etmek için yaptığımız bir şey, umarım sonunda başarılı oluruz.

BUGÜN SİZİNLE BİR ARADA OLMAK ÇOK KEYİFLİ İDİ, EN KISA ZAMANDA TEKRAR GÖRÜŞMEK ÜZERE.

Çok teşekkür ederim...


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More